Terkini

Kebaikan Herba Ubi jaga Untuk Lelaki

Smilax myosotiflora atau ‘Ubi Jaga’ (UJ) telah digunakan secara tradisional oleh orang asli dan Melayu sebagai makan tambahan untuk ransangan seks.

Ubi Jaga adalah tumbuhan merayap yang tumbuh didalam hutan tropika di Asia Tenggara. Ianya dipercayai boleh membantu pengedaran darah yang sempurna.ecara tradisional ianya digunakan sebagai ubat herbal tradisional untuk menguatkan tenaga lelaki, sebagai tonik untuk menambahkan metabolisma badan.

1-Membantu menambahkan keinginan seks,
2-Menambahkan sesitiviti,
3-Menguatkan kekerasan dan membolehkan lelaki pelbagai umur untuk menikmati seks yang lebih kerap dan lebih lama.
Khasiatnya yang lain juga termasuk mengimbangkan mood, membantu tekanan darah yang sehat dan meningkatkan tahap tenaga. Ianya sudah tentu akan membantu didalam perhubungan intim. Sains perubatan kini mula menyedari kebaikan herba tradisional.

Kebanyakan penyelidik Barat yang mengetahui khasiat sesuatu herba serta menjangka popularitinya, akan mempatenkan produk atau proses penghasilannya.

Sebagai contoh, penyelidik Barat telah lama mengetahui khasiat tongkat ali serta mendapat hak sepenuhnya untuk membuat, mengguna dan menjual produk tongkat ali.

Sebagai contoh, mungkin ramai tidak percaya bahawa golongan wanita juga banyak menggunakan tongkat ali. Ini kerana tongkat ali didakwa mempunyai khasiat seperti meningkatkan daya imuniti semulajadi badan serta menguatkan daya tahan melawan penyakit yang mampu mencecah penyakit kanser.

Satu lagi penemuan yang perlu diberi perhatian ialah bagaimana sesuatu produk menunjukkan keberkesanan yang tinggi apabila digunakan bersama produk lain. Sekadar contoh, tongkat ali lebih berkesan jika digunakan bersama ubi jaga. Bermakna sesuatu  produk lebih berkesan jika pasangannya lebih serasi, selain menggunakannya pada dos yang sesuai.

Ketahui dengan lanjut kebaikan UBI JAGA : KLIK DI SINI

The post Kebaikan Herba Ubi jaga Untuk Lelaki appeared first on LelakiSihat.Com - Tips & Info Kesihatan Lelaki.

SUMBER : http://gengviral.blogspot.com/
ADS HERE

About Jubah Semalam

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.